Poziv za porezne obveznike

Budući da obveza podnošenja PDV prijava uporabom kvalificirane elektroničke potvrde za „ostale obveznike neizravnih poreza“ (koji nemaju status „velikih poreznih obveznika“), a kojih ima puno više, nastupa od poreznog razdoblja siječanj 2024. godine, pozivamo Vas ovim putem da u što skorije vrijeme poduzmete neophodne korake, kako biste bili u mogućnosti da u zadanom roku ispunite svoje obveze.

Naime, da bi obveznik neizravnih poreza koristio elektroničke usluge Uprave za neizravno oporezivanje uz korištenje kvalificiranog elektroničkog potpisa (podnošenje tranzitnih deklaracija, PDV prijava i slično) neophodno je da zaključi Ugovor o korištenju informatičkog sustava za elektroničko poslovanje s Upravom za neizravno oporezivanje, kao i da prijavi zastupnike (koji posjeduju kvalificirane elektroničke potvrde) koji će u njegovo ime svojom kvalificiranom elektroničkom potvrdom obavljati e-poslovanje sa UNO (potpisivati i podnositi elektroničke dokumente).

 S tim u svezi, korisnikom se smatra obveznik neizravnih poreza registriran za PDV, dok zastupnik može biti osoba koja posjeduje kvalificiranu elektroničku potvrdu i koja nije nužno zaposlena kod tog korisnika (npr. osoba zaposlena u nekom knjigovodstvenom birou), a koje će, u ime tog korisnika, PDV prijave potpisane svojim kvalificiranim elektroničkim potpisom podnositi elektroničkim putem.

 Dakle, postupak reguliranja elektroničkog poslovanje s Upravom za neizravno oporezivanje odvija se u sljedećim koracima:

  1. Ovlašteni predstavnik pravne osobe (korisnika) popunjava, potpisuje i, osobno ili putem pošte, podnosi Upravi za neizravno oporezivanje sljedeću dokumentaciju:
    • Ugovor o korištenju informatičkog sustava za elektroničko poslovanje s Upravom za neizravno oporezivanje
    • Prijavu zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UNO (ukoliko korisnik imenuje osobu koja će pored njega moći vršiti prijavu i odjavu zastupnika – NIJE OBVEZNO)
    • Prijavu zastupnika – fizička osoba koja će u ime korisnika obavljati elektroničko poslovanje s UNO (podnošenje PDV i PDA prijave, podnošenje provoznih deklaracija – NCTS i slično) korištenjem kvalificirane elektroničke potvrde
  2. Nakon izvršene verifikacije dostavljene dokumentacije, službenici Uprave za neizravno oporezivanje će putem elektroničke pošte pozvati korisnika na sklapanje i preuzimanje Ugovora o korištenju informatičkog sustava za elektroničko poslovanje s Upravom za neizravno oporezivanje.
  3. Za kompletiranje postupka prijave zastupnika za reguliranje e-poslovanja (ukoliko korisnik istog imenuje) i zastupnika neophodno je izvršiti deponiranje kvalificirane elektroničke potvrde istih.

Svu potrebnu dokumentaciju vezanu za elektroničko poslovanje sa UNO uz korištenje kvalificiranih elektroničkih potvrda možete pronaći ovde: https://www.uino.gov.ba/portal/bs/propisi/ostali-propisi/.

Dokumentacija iz točke 1. se podnosi Grupi za informatičke tehnologije u nekom od regionalnih centara UNO:

  • Regionalni centar Banja Luka – Ulica Mladena Stojanovića 7, 78000 Banja Luka
  • Regionalni centar Mostar – Rodoč bb, 88000 Mostar
  • Regionalni centar Sarajevo – Zmaja od Bosne 47b, 71000 Sarajevo
  • Regionalni centar Tuzla – Ulica Mitra Trifunovića Uče 161, 75000 Tuzla

Napominjemo da potpisivanje Ugovora o korištenju informatičkog sustava za elektroničko poslovanje s Upravom za neizravno oporezivanje ne treba miješati sa procesom podnošenja zahtjeva za izdavanje kvalificirane elektroničke potvrde, mada korisnik može istovremeno podnijeti i zahtjev za izdavanje kvalificirane elektroničke potvrde (sa potrebnom dokumentacijom) i pomenuti Ugovor (sa potrebnom dokumentacijom).

Sve detalje u svezi s izdavanjem kvalificirane elektroničke potvrde, te dokumentacijom koju je potrebno dostaviti  možete pronaći ovdje: https://ca.uino.gov.ba/bs/usluge/izdavanje.html.