Poziv poreznim obveznicima

Budući da obaveza podnošenja PDV prijava upotrebom kvalificirane elektronske potvrde za „ostale obveznike indirektnih poreza“ (koji nemaju status „velikih poreznih obveznika“), a kojih ima puno više, nastupa od poreznog perioda januar 2024. godine, pozivamo Vas ovim putem da u što skorije vrijeme poduzmete neophodne korake, kako biste bili u mogućnosti da u zadanom roku ispunite svoje obaveze.

Naime, da bi obveznik indirektnih poreza koristio elektronske usluge Uprave za indirektno oporezivanje uz korištenje kvalificiranog elektronskog potpisa (podnošenje tranzitnih deklaracija, PDV prijava i slično) neophodno je da zaključi Ugovor o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje, kao i da prijavi zastupnike (koji posjeduju kvalificirane elektronske potvrde) koji će u njegovo ime svojom kvalificiranom elektronskom potvrdom obavljati e-poslovanje sa UIO (potpisivati i podnositi elektronske dokumente).

 S tim u vezi, korisnikom se smatra obveznik indirektnih poreza registriran za PDV, dok zastupnik može biti lice koje posjeduje kvalificiranu elektronsku potvrdu i koje nije nužno zaposleno kod tog korisnika (npr. lice zaposleno u nekom knjigovodstvenom birou), a koje će, u ime tog korisnika, PDV prijave potpisane svojim kvalificiranim elektronskim potpisom podnositi elektronskim putem.

 Dakle, postupak reguliranja elektronskog poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje odvija se u sljedećim koracima:

  1. Ovlašteni predstavnik pravnog lica (korisnika) popunjava, potpisuje i, lično ili putem pošte, podnosi Upravi za indirektno oporezivanje sljedeću dokumentaciju:
    • Ugovor o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje
    • Prijavu zastupnika za reguliranje e-poslovanja sa UIO (ukoliko korisnik imenuje lice koje će pored njega moći vršiti prijavu i odjavu zastupnika – NIJE OBAVEZNO)
    • Prijavu zastupnika – fizičko lice koje će u ime korisnika obavljati elektronsko poslovanje sa UIO (podnošenje PDV i PDA prijave, podnošenje provoznih deklaracija – NCTS i slično) korištenjem kvalificirane elektronske potvrde
  2. Nakon izvršene verifikacije dostavljene dokumentacije, službenici Uprave za indirektno oporezivanje će putem elektronske pošte pozvati korisnika na sklapanje i preuzimanje Ugovora o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje.
  3. Za kompletiranje postupka prijave zastupnika za reguliranje e-poslovanja (ukoliko korisnik istog imenuje) i zastupnika neophodno je izvršiti deponiranje kvalificirane elektronske potvrde istih.

Svu potrebnu dokumentaciju vezanu za elektronsko poslovanje sa UIO uz korištenje kvalificiranih elektronskih potvrda možete pronaći ovde: https://www.uino.gov.ba/portal/bs/propisi/ostali-propisi/.

Dokumentacija iz tačke 1. se podnosi Grupi za informacione tehnologije u nekom od regionalnih centara UIO:

  • Regionalni centar Banja Luka – Ulica Mladena Stojanovića 7, 78000 Banja Luka
  • Regionalni centar Mostar – Rodoč bb, 88000 Mostar
  • Regionalni centar Sarajevo – Zmaja od Bosne 47b, 71000 Sarajevo
  • Regionalni centar Tuzla – Ulica Mitra Trifunovića Uče 161, 75000 Tuzla

Napominjemo da potpisivanje Ugovora o korištenju informacionog sistema za elektronsko poslovanje sa Upravom za indirektno oporezivanje ne treba miješati sa procesom podnošenja zahtjeva za izdavanje kvalificirane elektronske potvrde, mada korisnik može istovremeno podnijeti i zahtjev za izdavanje kvalificirane elektronske potvrde (sa potrebnom dokumentacijom) i pomenuti Ugovor (sa potrebnom dokumentacijom).

Sve detalje u vezi sa izdavanjem kvalificirane elektronske potvrde, te dokumentacijom koju je potrebno dostaviti  možete pronaći ovdje: https://ca.uino.gov.ba/bs/usluge/izdavanje.html.