Будући да обавеза подношења ПДВ пријава употребом квалификоване електронске потврде за остале обвезнике индиректних пореза (који немају статус „великих пореских обвезника“), а којих има пуно више, наступа од пореског периода јануар 2024. године, позивамо Вас овим путем да у што скорије вријеме предузмете неопходне кораке, како бисте били у могућности да у заданом року испуните своје обавезе.

Наиме, да би обвезник индиректних пореза користио електронске услуге Управе за индиректно опорезивање уз коришћење квалификованог електронског потписа (подношење транзитних декларација, ПДВ пријава и слично) неопходно је да закључи Уговор о коришћењу информационог система за електронско пословање са Управом за индиректно опорезивање, као и да пријави заступнике (који посједују квалификоване електронске потврде) који ће у његово име својом квалификованом електронском потврдом обављати е-пословање са УИО (потписивати и подносити електронске документе).

 С тим у вези, корисником се сматра обвезник индиректних пореза регистрован за ПДВ, док заступник може бити лице које посједује квалификовану електронску потврду и које није нужно запослено код тог корисника (нпр. лице запослено у неком књиговодственом бироу), а које ће, у име тог корисника, ПДВ пријаве потписане својим квалифицикованим електронским потписом подносити електронским путем.

 Дакле, поступак регулисања електронског пословање са Управом за индиректно опорезивање одвија се у сљедећим корацима:

  1. Овлашћени представник правног лица (корисника) попуњава, потписује и, лично или путем поште, подноси Управи за индиректно опорезивање сљедећу документацију:
    • Уговор о коришћењу информационог система за електронско пословање са Управом за индиректно опорезивање
    • Пријаву заступника за регулисање е-пословања са УИО (уколико корисник именује лице које ће поред њега моћи вршити пријаву и одјаву заступника – НИЈЕ ОБАВЕЗНО)
    • Пријаву заступника – физичко лице које ће у име корисника обављати електронско пословање са УИО (подношење ПДВ и ПДА пријаве, подношење провозних декларација – NCTS и слично) коришћењем квалифициране електронске потврде
  2. Након извршене верификације достављене документације, службеници Управе за индиректно опорезивање ће путем електронске поште позвати корисника на склапање и преузимање Уговора о коришћењу информационог система за електронско пословање са Управом за индиректно опорезивање.
  3. За комплетирање поступка пријаве заступника за регулисање е-пословања (уколико корисник истог именује) и заступника неопходно је извршити депоновање квалификоване електронске потврде истих.

Сву потребну документацију везану за електронско пословање са УИО уз коришћење квалификованих електронских потврда можете пронаћи овде: https://www.uino.gov.ba/portal/bs/propisi/ostali-propisi/.

Документација из тачке 1. се подноси Групи за информационе технологије у неком од регионалних центара УИО:

  • Регионални центар Бања Лука – Улица Младена Стојановића 7, 78000 Бања Лука
  • Регионални центар Мостар – Родоч бб, 88000 Мостар
  • Регионални центар Сарајево – Змаја од Босне 47б, 71000 Сарајево
  • Регионални центар Тузла – Улица Митра Трифуновића Уче 161, 75000 Тузла

Напомињемо да потписивање Уговора о кориштењу информационог система за електронско пословање са Управом за индиректно опорезивање не треба мијешати са процесом подношења захтјева за издавање квалификоване електронске потврде, мада корисник може истовремено поднијети и захтјев за издавање квалификоване електронске потврде (са потребном документацијом) и поменути Уговор (са потребном документацијом).

Све детаље у вези са издавањем квалификоване електронске потврде, те документацијом коју је потребно доставити  можете пронаћи овдје: https://ca.uino.gov.ba/bs/usluge/izdavanje.html.